
Institutional Repository of Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University
Електронний репозитарій Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
- Газета «Освітянські обрії» заснована й діє відповідно до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні».
- Дипломні роботи бакалаврів, магістрів
Нові надходження
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІТЬ СТУДЕНТІВ ЯК ЗАСІБ ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖЕННЯ В ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
(2024) Рожков, Олександр
У тезах розглядається проєктна діяльність як ефективний засіб збереження здоров’я студентів у закладах вищої освіти. Наголошено, що сучасне освітнє середовище супроводжується високими психоемоційними навантаженнями, які потребують впровадження нових педагогічних підходів до формування здоров’язбережувальної компетентності. Проєктна діяльність дозволяє не лише здобувати знання про здоровий спосіб життя, а й практично застосовувати їх, формуючи відповідальне ставлення до власного здоров’я, розвиваючи навички самоконтролю, командної роботи та стресостійкості. Аналіз теоретичних джерел засвідчує, що проєктний підхід має потенціал для створення інтерактивного, осмисленого та ціннісно орієнтованого освітнього процесу. Автори підкреслюють важливість міждисциплінарної інтеграції та індивідуального підходу в реалізації проєктів, що сприяють фізичному та психічному благополуччю студентської молоді.
ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ З ХІМІЇ
(2024) Решетняк, Наталія
У тезах розглядається питання формування громадянських компетентностей студентів фахової передвищої освіти в процесі вивчення хімії. Автор підкреслює значення громадянського виховання як важливої складової сучасного освітнього процесу, що спрямований на формування активної, відповідальної та морально зрілої особистості. Особливу увагу приділено ролі предметів природничого циклу, зокрема хімії, у вихованні громадянських цінностей, таких як патріотизм, соціальна активність, екологічна відповідальність, повага до прав людини, толерантність. Розглянуто важливість інтеграції навчальних і виховних процесів, використання інноваційних методик та врахування принципів культуровідповідності й інтеркультурності. У тексті наведено конкретні теми занять, що сприяють розвитку громадянської свідомості, та підкреслено роль викладача у формуванні життєвих орієнтирів студентської молоді.
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ У 10-11 КЛАСАХ
(2024) Рева , Сергій; Гаруст, Дмитро
У тезах висвітлено можливості застосування інтегрованих сервісів Google у процесі викладання технологій у 10–11 класах закладів загальної середньої освіти. Зазначено, що сервіси Google, зокрема Google Classroom, Google Slides і Google Forms, сприяють організації ефективного освітнього процесу, підвищують мотивацію учнів, формують їхню інформаційну компетентність та забезпечують зручну взаємодію між учасниками навчання. Підкреслено, що використання хмарних технологій дозволяє учням працювати над проєктами спільно, незалежно від фізичної присутності в класі, розвиває навички самостійної роботи й адаптації до цифрового середовища. У роботі наголошено на доцільності подальшого розроблення методичних рекомендацій для вчителів щодо ефективного використання сервісів Google у технологічній освіті.
ДО ПИТАННЯ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ
(2024) Пугач, Максим
У тезах розкривається актуальність розвитку креативності майбутніх педагогів професійного навчання як необхідної умови підготовки сучасних фахівців у сфері професійно-технічної освіти. Підкреслюється важливість використання діяльнісного підходу, впровадження інноваційних методів навчання, моделювання педагогічних ситуацій, ділових та рольових ігор, науково-дослідної роботи як засобів формування творчої особистості педагога. Акцент зроблено на необхідності розвитку здатності до саморефлексії, нестандартного мислення, самостійного прийняття рішень у професійній діяльності. Особливу увагу приділено індивідуально-диференційованому навчанню як умовам формування особистісно-професійної самореалізації. Тези обґрунтовують, що креативність майбутнього педагога є ключовим чинником ефективності сучасного освітнього процесу.
Педагогічні умови впровадження інноваційних освітніх технологій навчання у підготовці педагога професійної освіти
(Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2024) Матвієнко, Олена
У тезах звернено увагу на актуальність впровадження інноваційних освітніх технологій у професійну підготовку педагогів. Авторка розглядає поняття інноваційної педагогічної технології як системного процесу, що охоплює цілі, зміст, методи й результати навчання. Виокремлено основні педагогічні умови ефективного впровадження інновацій: оновлення змісту освіти, інформаційне забезпечення, розвиток творчої індивідуальності студентів, якісна практична підготовка, створення інноваційного навчального середовища. Підкреслюється, що саме системна реалізація зазначених умов забезпечує формування професійної компетентності майбутнього педагога.