Самооцінювання у процесі підготовки вчителя словесності

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

Анотація

У статті акцентується увага на самооцінці власної навчальної діяльності як ефективному виду методів контролю і самоконтролю в загальноосвітніх навчальних закладах та вишах. Описано види, функції та особливості самооцінки як психологічного та лінгводидактичного поняття. Пропонуються різні методики для розвитку навичок самооцінки у студентів у процесі вивчення ними курсу «Методика викладання української мови» («Шкільний курс української мови»): тематичний звіт, «Мій саморозвиток», описово-оцінні судження, карта самооцінки тощо. Робиться висновок, що самооцінка - це універсальний інструмент, за допомогою якого можна організовувати і управляти навчальною діяльністю; вона дозволяє людині самій бачити і оцінювати свої сильні і слабкі сторони в роботі, на основі чого вибудувати власну програму саморозвитку та самовдосконалення; основний зміст самооцінки полягає в самоконтролі, саморегуляції, самостійній експертизі власної діяльності і в самостимуляції. The article focuses on the self-esteem of own learning activity as an effective form of methods of control and self-control in secondary schools and universities. The types, functions and features of self-esteem as psychological and linguodidactic concept are described in the article. It is indicated that self-control and self-esteem provide critical attitude to own abilities and capabilities and objective evaluation of own successes. For the formation of self-control and self-esteem teacher has to motivate marks, to offer pupil or student appreciating him answer; to organize mutual control, review of answers etc. The ability to find false steps, to prevent them and thus improve the results of self-control depends from the effectiveness of the self-esteem. Various methods are proposed for development of self-assessment skill of the students in the study of the course "Methods of teaching Ukrainian language" ("School course of Ukrainian Language"): a thematic report "My self-expansion", descriptive and evaluative statements, self-evaluation card etc. It is concluded that self-esteem is an unique tool that helps to organize and manage training activities; it allows for person to see itself and to assess their strengths and weaknesses in the work, and to build its own program of self-development and self-improvement based on these ideas; basic sense of self-esteem is in self-control, self-regulation, self-examination of their own activity and self-stimulation.

Опис

Статтю розміщено в мережі Інтернет за адресою: http://dspace.luguniv.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1948/1/skiba.pdf

Бібліографічний опис

Цінько С. В. Самооцінювання у процесі підготовки вчителя словесності / С. В. Цінько // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки.– № 4 (309) травень. – Вид-во ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2017. – 242 с. – С. 231-238.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в