
Institutional Repository of Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University
Електронний репозитарій Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка

Розділи
Виберіть розділ, щоб переглянути його колекції.
- Газета «Освітянські обрії» заснована й діє відповідно до Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні».
- Дипломні роботи бакалаврів, магістрів
Нові надходження
Роль університетських бібліотек у формуванні цифрової культури академічної спільноти
(«Interdruk» Poland, Warszawa, 2025) Журенко, Микита; Zhurenko, Mykyta
У статті висвітлено роль університетських бібліотек як ключових суб’єктів формування цифрової культури академічної спільноти в умовах цифрової трансформації освіти. Розкрито функції бібліотек у сфері цифрових сервісів, академічної доброчесності, формування критичного мислення та цифрової грамотності. Акцентовано на необхідності інтеграції бібліотек у цифрові стратегії університетів, інституційній підтримці, розвитку цифрових спільнот та професійній трансформації бібліотекарів. Визначено перспективні напрями подальших досліджень, зокрема оцінювання впливу бібліотек на розвиток цифрової культури в університетському середовищі.
Поняття цифрової компетентності педагога та її структурні елементи
(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2025) Журенко, Микита; Zhurenko, Mykyta
У тезах розглянуто актуальність формування цифрової компетентності майбутніх педагогів в умовах цифрової трансформації освіти. Автором проаналізовано наукові підходи до визначення поняття «цифрова компетентність педагога» та виокремлено її структурні компоненти: когнітивно-інформаційний, інструментально-технологічний, методологічний, комунікативний, етичний і правовий, рефлексивно-адаптаційний. Особлива увага приділена міждисциплінарному характеру цифрової компетентності, її значенню для професійної діяльності вчителя та ролі у забезпеченні якості сучасного освітнього процесу. Зроблено висновок про необхідність подальших наукових розвідок у сфері інтеграції цифрових технологій у педагогічну практику.
Компетентнісний підхід до вивчення фонетики у 5 класі
(Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2024) Плахова, Аліна
Магістерська робота присвячена дослідженню зв'язку між компетентнісним підходом до навчання фонетики в 5 класі та формуванням ключових компетентностей у старших класах. Це дослідження спрямоване на розкриття потенціалу компетентнісного підходу у вдосконаленні мовних навичок учнів, що закладають основу для успішного навчання в майбутньому. Окрема увага приділена формам, методам та прийомам навчання української мови в 5-му класі на основі компетентнісного підходу. В даній роботі викладені дослідження нових активних методів навчання, які стимулюють позитивну мотивацію, забезпечують розумову та мовленнєву активність учнів для успішної реалізації навчальних завдань Нової української школи у процесі вивчення фонетики.
До питання педагогічних умов розвитку цифрової компетентності як складника фахової компетентності майбутніх педагогів
(Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2024) Мітяєв, Михайло
У тезах розглядаються педагогічні умови формування цифрової компетентності як складової фахової підготовки майбутніх педагогів. Особлива увага приділена актуалізації цієї проблематики в умовах дистанційного та змішаного навчання, зумовлених війною в Україні. Описано важливість володіння мультимедійними технологіями, віртуальними екскурсіями та інтерактивними засобами. Обґрунтовано доцільність впровадження цифрових інструментів в освітній процес як засобу активізації пізнавальної діяльності студентів і формування їх професійної компетентності.
МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ КАЗКИ
(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2024) Ху, Ді
Проблема морального виховання дітей дошкільного віку завжди посідала головне місце в педагогіці. Особливої актуальності вона набула у наш час, коли в країні йде війна. В умовах конфлікту та нестабільності всі діти так чи інакше зазнають психологічного впливу війни. Ситуація війни, бойових дій викликає стрес та тривогу у дітей. Моральне виховання має сприяти їхньому психологічному стану та вмінню виражати та розуміти свої емоції. У процесі морального виховання важливо акцентувати на формуванні цінностей, таких як мир, взаєморозуміння, терпимість, справедливість та повага до інших, які мають особливе значення в умовах війни.
Метою магістерської роботи є теоретичне обґрунтування педагогічних умов морального виховання дітей старшого дошкільного віку засобом казки й розробка системи роботи. Об’єктом дослідження – процес морального виховання дітей старшого дошкільного віку; предметом дослідження – педагогічні умови морального виховання дітей старшого дошкільного віку засобом казки.
Виокремлені наступні педагогічні умови: використання казок в освітньому процесі закладу дошкільної освіти вихователями як під час роботи з художньою літературою, так і на заняттях; друга педагогічна умова реалізується в режимних моментах, в процесах життєдіяльності та шляхом проведення різних типів занять; співпраця закладу дошкільної освіти та сім’ї. В магістерському досліждженні проаналізовано нормативні документи, дослідження сучасних науковців з проблеми; з’ясовано, що ефективність морального виховання залежить від правильного вибору засобів, відповідно до мети і завдання виховання, вікових особливостей дітей та рівня їх розвитку. Одним із ефективних засобів морального виховання дошкільників є казка.
На основі визначеного поняття «моральне виховання дітей старшого дошкільного віку» були визначені критерії та показники, рівні моральної вихованості дітей старшого дошкільного віку; обґрунтовані педагогічні умови морального виховання дітей старшого дошкільного віку засобом казки.
На основі матеріалів дослідження було розроблено рекомендації для батьків та педагогів щодо морального виховання дітей старшого дошкільного віку.